Se zahříváním pneumatik 2010 již problémy nejsou, říká de la Rosa
3. 3. 2009
Se zahříváním pneumatik 2010 již problémy nejsou, říká de la Rosa |
Jan Pastorek - 03.03.2009 - FORMULE1 - novinky |
Mezinárodní automobilová federace měla původně v plánu zakázat předehřívání pneumatik pomocí deček již v této sezóně, kvůli obavám o bezpečnost však toto pravidlo začne platit až příští rok. Bridgestone musí kvůli tomu přepracovat své hladké pneumatiky, aby vykazovaly lepší vlastnosti za studena v prvních kolech. Kromě zákazu předehřívání pneumatik bude v příštím roce platit také zákaz tankování v závodech, který úkol Bridgestonu ještě více zkomplikoval. Obutí navržené v souladu s pravidly pro sezónu 2010 testují tento týden týmy v Jerezu. Jako jeden z prvních si nové pneumatiky vyzkoušel Pedro de la Rosa a potvrdil, že se zahříváním problémy již nejsou. "Nebylo to špatné. Bridgestone přivezl nové směsi, které mají fungovat při nižších teplotách, takže nebylo těžké je zahřát. Po dlouhých jízdách byly velmi opotřebované, ale to je normální. Snažíme se s každou sadou odjet co největší počet kol," řekl Španěl. Když jezdci zkoušeli hladké pneumatiky bez předehřátí loni, vyděsil je velký rozdíl ve výkonnosti. Pneumatiky za studena fungovaly špatně a vznikaly velké rozdíly mezi vozy, které vyjely z boxů a těmi, které kroužily delší dobu na trati. Zahřátí pneumatik trvalo až několik kol a tuto situaci jezdci považovali za velmi nebezpečnou. |